Löksill

Okej, här kommer ett recept på det allra bästa på hela julbordet! Sillen mmm, älskat det sen jag var liten då jag var det enda barnet som tyckte om det, haha! Och allra godast är ju den som farmor lägger in varje år.. så iår har jag gjort mig en egen burk och en liten till en kompis till mig. Och självklart ska jag ge er de enkla receptet ifall det finns någon mer än jag som är så förälskad i detta, hehe....



Till laget behöver ni:

1/2 dl ättika
1 1/2 dl vatten
2 dl socker
2 tsk hel krossad kryddpeppar
1/2 tsk hel krossad vitpeppar
1 lagerblad

1 burk inläggningssill (240g)
1 rödlök.


Börja med att krossa kryddpeppar och vitpeppar. Koka sedan upp allt till laget och låt det koka en liten stund för att sedan ställa kallt.
Undertiden låter du sillen rinna av och skär den i mindre bitar. Skär rödlöken i skivor. När laget kallnat varvar du sill med lök i en burk och slår sedan på laget.
Efter ungefär två dagar när den har stått en stund är den färdig att ätas! Lycka till


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0