Thailax med cashewnötter



Hängde med Jina hem efter skolan idag, sen drog vi till gymmet och trännade med Lollo och Lovisa!
Vi visste inte riktigt vad vi skulle käka, men sen kom vi på att våran favorit mat är så himlaa enkel! Så tänkte dela med mig av detta fantastiskt goda :D

Detta är väldigt enkelt och med väldigt få ingrdidienser får man fram smaker från de thailändska köket, det är dessutom både nyttigt och gott och funkar lika bra till vardag som till helg.

För 4 portioner behöver du:

4 portionsbitar laxfilé
100 g cashewnötter
3 dl sweet chilisås
1 knippa färsk koriander

Limesås:
2 dl matlagningsyoghurt
½ lime
Salt
Peppar

Tillbehör:
4 portioner ris


Sätt ugnen på 200º.

Hacka cashewnötterna och blanda dem med sweet chilisåsen.

Lägg laxfiléerna i en ungsfast form och häll över såsen. Strö över färska korianderblad. Ugnsstek laxen i ungefär 25 minuter.

Limesåsen:
Pressa ner limesaften i yoghurten. Smaka av med salt och peppar. Låt stå i kylen och gotta sig ett tag.

Servera laxen med ris och limesås.

Vi gjorde ingen limesås idag och hade inte heller någon koriander, men förra gången hade vi det och såsen är jätte god! :)



Förra gången vi gjorde denna maten, däremot hitta vi ingen koriander så vi tog dill (a) , passa inte in i smaken där kanske, men det var väl mest för ögats skull.

Nu ska jag krypa mig ner i sängen, imon är det fredag och de betyder bio med mamma! Vet inte när jag bloggar nästa gång, men ni får ha de bra så länge. Kramar :)

Kommentarer
Robert Cayden

SVAR: Nice :D Hm.. Händer att jag gymmar fast kanske inte så ofta som hade velat. Och så går jag kickboxning varje vecka också! :)



Nice med fredag geler hur? :D Vad ska du se på bion då? :)



Kram

2011-04-07 23:05:00
URL: http://caydens.blogg.se/
e S o h

sv: ja det ska jag väl :) imorgon ska jag hem till en tjej kompis och fira henne :D vad ska du göra då? :D

2011-04-08 22:43:30
URL: http://esohlbeerg.blogg.se/
Magdalena

Sv: Exakt! Och Så Känner Man Inte Smaken På Maten Heller! Snacka Om Tortyyyyr!!

Och Tack Så Mycket!

Din Blogg Är Faet Nice Måste Jag Säga!

Vad Duktig Du Är På At Laga Mat Och Baka! :)

Kram

2011-04-11 14:25:37
URL: http://magdaaalena.blogg.se/
VinZ

den där såg ju rätt läskig ut skulle inte våga äta det där!

2011-08-24 23:41:10
URL: http://vinziiz.tk

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0