Fajitaslasagne

Hallådär, längesen jag skrev något här nu så tänkte lägga in ett recpet på en roligare variant på lasagne som jag gjorde med några tjejer igår! Receptet kommer härifrån, och jag kommer verkligen att göra detta igen, så rekommenderar er att iaf testa 

Lasagneplattor

 

smör att steka i
500-600 gram kycklingfile
Mozarella

 

 

Bechamelsås:
5 dl grädde  ( kan bytas mot bara mjölk , om man vill )
4 dl mjölk
1 dl vetemjöl
100 gram smör

 

 

Fajitas- krydda
salt och peppar

 

Gör så här:

 

Ställ ugnen på 180 grader.
Skär kycklingen i lagom små tärningar, och smörstek dem så att de blir genomstekta.
Under tiden gör du Bechamelsåsen:

 

 

Smält smöret Häll i hälften av grädd/mjölkblandningen i en kastrull, och låt sjuda upp
Häll upp hälften av mjölet och rör ut med lite mjölk så att det inte klumpar sig, och blanda i såsen under omrörning.
Sedan blandar du ut resten av mjölet med lite mjölk, och blandar i det också, medan såsen sjuder.
Smaka av med salta och peppar och tillsist valfri mängd fajitaskrydda- smaka av. ( jag valde att ha en påse i )
och låt alltsammans sjuda ett par minuter.

 

Sedan täcker du botten med lite Bechamelsås, varva med lasagneplattor, kyckling , sås och mozzarella.

Ställ in i mitten på ugnen och grädda i ca 45- 60 minuter. Tills plattorna är lagom mjuka.

Serveras med en krispig grönsallad.

 

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0