Första receptet 2012!

Hallådär och hoppas ni haft en bra start på de nya året! Förlåt att jag inte lagt in något här på ett tag men har som sagt inte skett så mycket i köket för min del. Men idag har de lagats mat, visserlgen väldigt enkelt, men tillräckligt gott för att tipsa er om det.

Ugnsbakad lax med dillyoghurt och couscous!


Som sagt, gott och enkelt. Allt du behöver till cirkus två personer är:
Två laxfiléer
1 dl turkisk yoghurt
en knippa dill
salt
citronpeppar
skal av en citron

Blanda ihop yoghurt, dill, och kryddor. Lägg det som ett täcke över laxen som du lagt i en form klädd med aluminuimfolie. Häll över rivet skal utan av citronen, endast de yttersta. Sätt in i ugnen på 180 grader i 12-15 minuter.
Servera med couscous och en god sallad. I min sallad hade sånna godsaker som oliver, soltorkade tomater och vitlöksklyftor inlagda i chili.



Nu har vi precis fixat lite snacks också. Morots och gurkstavar och guacamole, citronklyftor med masssaaa salt och lite choklad som inte fick vara med på bilden. Höhö ..

Gjorde lite specialguacamole idag, då jag ville ha lite mer hetta hehe. Använde även turkisk yoghurt vilket jag inte brukar. Så i denna har jag yoghurt, avokado, sambal oelek, vitlök, cayennepeppar och paprikakrydda! Mmmmm!

Menmen nu blire film! Seyaa


Kommentarer
Emilia Sjödin (fotoblogg)

sv: Tack så jätte mycket, dsm! :)

2012-01-14 15:34:35
URL: http://canonfreaks.blogg.se/
Naaaan

ser gott ut! Man blir hungrig av din blogg haha ;)



sv;Tack! :D ja dsm!

2012-01-14 16:16:02
URL: http://naaaan.blogg.se/
jozze

det ser gott ut , Jag har följt din blogg ganska länge men vet du vad som hade vart kul ,Om du skriver mer om dig själv kanske din vardag ,inte bara recept.

men annars ville jag bara säga att jag älskaar din blogg jag bakade den där angel Food cake ,och den blev as god!!! <3

2012-01-15 12:55:00
URL: http://jozze.devote.se
Jenny

den sista bilden såg god ut ;)

sv: jo bara bra med mig, själv då? :) kram

2012-01-19 19:26:55
URL: http://jennyblomdahls.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0