Äntligen helg!

Hej alla fina läsare! Idag är det fredag och de är så himla gött. Har vart i skolan och när jag kom hem gjorde jag färdigt no-läxa och nästan hela hemkunskapsläxan. Denna helgen blir nog lugn, ska träffa Jina imon men idag vet jag inte vad som händer. I vilket fall startade jag fredagen med en himla god frukost jag tänkte dela med mig av. Nämligen hallongröt. Himla gott och himla enkelt, mycket himla...
Det ni behöver för en portion är iaf inte mera än;

1 dl havregryn

1 msk hela linfrön

2 dl vatten

En nypa salt

En näve frysta hallon

Lite blåbär om du vill.

Gör så här:

Koka upp havergrynen, vatten och linfröna. När första bubblan kommer häller du i saltet, hallonen och ev. blåbären och låter sjuda en liten stund. Sen är det färdigt för servering, toppa med några hallon ocxh några blåbär så ser de lite roligare ut.

Lite frukt som blev över från kalaset här i onsdags, var lat och orka inte ens lägga upp de på en tallrik, hehe..

 

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0